Pages

Sunday, April 10, 2011

heart you Owl~ :)


~~uuuuuu..sgt misteri~






brung hantu..!! i love brung hantu..! because sgt2 misteri padaku... mmg suke giler oke owl nih! jom kita kongsi skit2 info yg kutahu tntg brung hantu...brng hntu ni dia brg pmgsa..dia aktif time mlm jer..! time siang dia x aktif nk crik mgse.. haaa yg pling mnriknyer tntg brg hntu ni..Muka burung hantu ni berbentuk rata seperti muka manusia dengan kedua belah matanya menghadap ke hadapan.

Burung hantu mempunyai paruh bengkok ke bawah yang tajam, dan mempunyai bulu jambul yang lembut. Kedua-dua jantina kelihatan serupa, walaupun burung hantu betina biasanya 25% lebih besar berbanding burung hantu jantan.
Mata burung hantu dapat melihat dengan baik dalam cahaya yang kurang. Burng ini juga dapat memusingkankan kepalanya 135 darjah ke kedua-dua belah, memberikannya bidang penglihatan yang bagus. Bagaimanapun, burung ini mengalami rabun dekat, ia tidak dapt melihat dengan jelas apa-apa yang berada betuk-betul di hadapannya.
Burung hantu adalah haiwan maging. Makanan utamanya haiwan mamalia kecil seperti tikus, cencorot, burung lain dan sebagainya.
Sebagaimana burung yang lain, burung hantu membiak dengan bertelur. Telurnya berwarna putih dan mempunyai cangkerang yang keras yang dieramkan di dalam sarang yang dibina oleh burung hantu betina. haaa....

niat ati ni mcm nak bela jer sekot..alahai alangkah bhgianyer lau dpt tgk mata ke mata dgn brg hntu ni kannn! *__* tp apa yg aku mmpu buat skg ni..pkai jer rntai ku yg berbentuk brg antu...hikhik.. :)


comel an brg hntu? mak nak bela stu boleh tak?pleaseeeeeeeeeeee... ! n__n
terima kasih si kacak si cantik !

1 comment:

SoShi9Bond said...

dyra lah tuee..hahaha..
me love owl also..wakakaka