Pages

Tuesday, August 2, 2011

sayang mak saya tiada tandingan !


heypp.... cmne dgn posa korang rini..? leh tahan tak..?hehehehehe..dah lamakan saya yang comel lagi cute ni tak hupdate! dh jrang smpai follower pun cmtu gak cikitnyer kehkehekeh..!malam ni tah npe..aku terngiang ngiang je perbualan aku dgn akak slung aku msa msak2 utk berbuka td..haish..lemah jntung neh..erm.. hari tu aku balik..jmpe mak sedih sgt tgk mak..mak bohong ckp ok..mak tak sakit..tapi anak mak tau mak sakit sgt kan mak..?? mak slalu tunjuk kuat dpan anak2 mak kan..? doktor ckp mak dah tak gune lagi dh mkn ubat kanser sbb mak dh stage yg ke empat :'( dah tak boleh buat ape2..kanser mak makin melarat..sedihnya..aku balik hari tu tgk mak..gigih jugak nak buat keje..mak mcm mne sakit pun mak tak boleh diam..ada je yg mak nak buat..haritu aku yg memang malas nak buat keje2 kat laman ni..rse ringan tulang nak tlg mak aku..buat rmput2 skit depan umah tu..aku dh penat mak gigih jugak nak buat..urm..skg ni mak akan terbaring atas katil je bila tak mkn panadol, kami dh larang mak mkn sbb mcm overdos pulak..tp mcm mna..? nak mkn ubat knser doc dh tak bg..doc ckp sia2..mak kejap2 demam..sedih sgt bila tgk mak baring atas katil..tp pura2 mcm tkde ape2.. yang paling sedih mak solat pun dduk atas kerusi..mak yg sakit pun solat..tapi aku yg sihat ni.?? asyik miss je time solat..aku sedih sgt..macam2 mak aku lalui..byk ujian yg menimpa dia..dari dia kecik smpai la skg..kadang2 aku tertanya knpa harus mak aku yg jd mcm ni..?? knp..?urmmm.. tapi sbnarnye aku paling tak boleh trima sbb akak aku ckp dkat aku.. MACAM MANA KALAU MAK DAH TAKDE..?AKAK TAKTAU APA JADI DEKAT KITA..AKAK TAK BOLEH HIDUP TANPA MAK..erm..kalau akk aku yg dh bsar ckp mcm tu..mcm mne plak aku..?mcm mne adek2 aku.?ya allah..aku mmg tak boleh trima..aku syg mak aku sgt..aku rndu sgt mak aku yg dlu..mak aten nak mintak maaf sgt mak..aten kdg2 trslah ckp..tak dgr ckp mak..mak cpat sembuh tau.? aten tetap mengharap mak akan sembuh..persetankan kata2 doktor..dia tu spa..? kann ! kalau allah kehendakkan mak sehat..mak akan sehat jugak..sbb anak mak tak mampu idup tnpa mak.. kami sayang sangat mak ! :) mak adalah SUPERMAK terhebat !
terima kasih si kacak si cantik !

10 comments:

Yatie Idrus said...

sabarla...

cinta suraya said...

okiee dear :)

Ninie Dora said...

ayat last yg xtahan tu..heeheheh
ninie doakn mak aten shat ok..
sabar, ape yg jd semua ade hikmah..
mgkin ni ujian utk aten lg tabah dr ape2 situasi..
kdg2 ape yg kita syg kita kena korbankan walau sakitnye mmg kita xbole terima tp itulah cara Allah syg kita dgn bg ujian yg macm ni..
doa byk2, doa dr anak yg sungguh2 insyaAllah Allah akn makbulkan..

cinta suraya said...

hehehehe ok my lalink..nak pinjam bahu leh nak nanges???? hehehehehehehe

Liyana Aziz said...

sedihnya... x pela, dugaan Allah... semoga mak su sembuh macam dulu2... insyaALLAH...

Ninie Dora said...

ahhh mne bole pnjam2..
nak byar laa..
haahahahahah..... (kejam an?)]
xpe bkn slalu..
haahahah...
sengal laa aten ni..

cinta suraya said...

liyana-thx dear i hope so :)

macik dora-hahahahaa ahh cmneh an kawan dekoot~~~ hahahaha

saouri said...

semoga mak aten diberkati dan dipanjang kan umo olehNya

.d.a.m.a.s.e.n.i. said...

tabahkan hati mu ye...
itu satu ujian yang kadang2 sukar kita terima.
and do not give up okay.

cinta suraya said...

souri & d.a.m.a.s.e.n.i- thx guys !